maanantai 29. huhtikuuta 2013

Kuulumisia

Nonii, siit onkii ikuisuus ku viimeks oon postaillu.. 

Mistähän sitä alottas. 

Olin töissä tuos viikonlopun ja kyllä väsytti töiden jälkee. 

Oon liikuttan melkei joka päivä hevosii. Serenankii kans oon menny nyt melkei viikon joka päivä. 
En saanu heinää sielt, mist oon koko talven hakenu,mut onneks Viivil oli, ni sain niilt sitte paalin esikuivattuu. Se ei mahtunu meidän heinien säilytyspaikalle, ni piti sit yks ilta talikoida se irtoheinänä säilytyspaikalle, hyötyliikuntaa! :D 
Hevoset on syöny sitä hyvin. Oon vieny niille niin paljo heinää tarhaan, kun ne syö ja Serenast ainaki huomaa, et se on tyytyväinen, ei enää näytä mieltää samal taval, ku mitä yleensä ja silloo, ku oon vieny erikseen mont kertaa päivässä heinää,nyt on kylläinen :) 
Hevosten tarha on ihan mutanen taas. Ja just kun ees vähä ehtii tarha kuivuu, ni johan sataa vettä ja sit se on taas järkyttävä. Jalkojen pesuilta ei oo siis vältytty. Eilen tosin illal oli eka kerta, ku en tarvinnu pestä Stollen jalkoja, ku otin illal ne sisää, pelkkä harjaus riitti. 

Serenan kanssakin on satula ongelmaa. Oon käyttän niil samaa satulaa, mut totesin, et nyt ei Serenal käytetä satulaa ollenkaa, enneks sille löytyy sopiva. Otin sovituksee yhen satulan hevostarvikeliikkeest, se ois ollu just sopiva selkärangan tilaltaan, mut aivan liian kapee kaarestaa,joten eipä käyny. Nyt siis etsinnäs myös Serenalle satula. Onneks sitä voi ajaa,juoksuttaa ja mennä ilman satulaa :) 

Hevoset on ollu tosi kivoja ratsastaa. Stolleekii oon nyt liikuttan täysin normaalist ja jalka on ollu hyvä. 
Eilen kävin sen kans maastos ilman satulaa, mettäs ekaa kertaa tänä keväänä. Kun tultii takas tielle ja aattelin laukata, ni päästin sen sit menee vähä kovempaa. Olipahan siinäki sit pysäyttämist :D En varmaa oo ikin laukannu noin kovaa ilman satulaa. Pysyin kyl hyvin kyydissä, sen verran hyvä tasapaino kumminki :) 

Koht pääsis taas kiipeileenki, ku lumet on sulannu hiekkakuopiltaki.
Hyppäämää haluaisin kyllä kovasti. Joku päivä rakennan pari estettä tallitielle ja menen siinä sit :) Siit onkii jo aikaa, ku viimeks on hypänny.

Ja täl tai ens viikol mennää Viivin kans Nooran tunnille. 
Eli ihan normaalia eloa meillä täällä :) 
Kenttä hanke ois kiva alottaa kevään edetes, mut saa nyt nähdä, tuleeks siit mitää. Toivon, et tulis, ois upeeta saada oma kenttä,kun oon siit haaveillu jo mont vuotta! :) 

Stollel eilen maastossa. Sade tulossa. 

Eipä o ikin ollu tääl musta mitään kunnon kuvaa,ni tässä ny viime talven otettu kuva. 

Serenal talutuslenkki eilen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti